FAT Podróże:O FAT Podróże: Różnice pomiędzy wersjami
Z FAT Podróże
(→Idea) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu. | Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu. | ||
− | *Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta '''Biurokracja'''. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza [zielona karta | zieloną kratą]? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? Myślę że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu. | + | *Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta '''Biurokracja'''. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza [[zielona karta | zieloną kratą]]? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? Myślę że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu. |
*Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc. | *Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc. | ||
Wersja z 00:33, 12 lut 2015
Witaj na nowym Mediawiki projekcie, tworzonym przez motocyklistów dla motocyklistów.
Idea
Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu.
- Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta Biurokracja. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza zieloną kratą? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? Myślę że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu.
- Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc.
tl;dr: 1. Nadrzędnym celem tej wiki jest opisanie w przejrzysty i klarowny sposób wszelkich biurokratycznych zasad związanych z przekraczaniem granic na motocyklu. 2. Drugim etapem jest budowa bazy wiedzy na temat technicznych aspektów związanych z turystyką motocyklową.