FAT Podróże:O FAT Podróże: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 1: | Linia 1: | ||
Witaj na nowym Mediawiki projekcie, tworzonym przez motocyklistów dla motocyklistów. | Witaj na nowym Mediawiki projekcie, tworzonym przez motocyklistów dla motocyklistów. | ||
+ | |||
+ | ==Idea== | ||
+ | Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu. | ||
+ | |||
+ | 1. Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta '''Biurokracja'''. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. | ||
+ | Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza zieloną kratą? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? | ||
+ | Myślę że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu. | ||
+ | 2. Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc. | ||
+ | |||
+ | tl;dr: | ||
+ | 1. Nadrzędnym celem tej wiki jest opisanie w przejrzysty i klarowny sposób wszelkich biurokratycznych zasad związanych z przekraczaniem granic na motocyklu. | ||
+ | 2. Drugim etapem jest budowa bazy wiedzy na temat technicznych aspektów związanych z turystyką motocyklową. | ||
+ | |||
+ | ==Czy mogę pomóc?== | ||
== Na początek == | == Na początek == |
Wersja z 00:28, 12 lut 2015
Witaj na nowym Mediawiki projekcie, tworzonym przez motocyklistów dla motocyklistów.
Idea
Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu.
1. Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta Biurokracja. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza zieloną kratą? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? Myślę że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu. 2. Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc.
tl;dr: 1. Nadrzędnym celem tej wiki jest opisanie w przejrzysty i klarowny sposób wszelkich biurokratycznych zasad związanych z przekraczaniem granic na motocyklu. 2. Drugim etapem jest budowa bazy wiedzy na temat technicznych aspektów związanych z turystyką motocyklową.