FAT Podróże:O FAT Podróże: Różnice pomiędzy wersjami

Z FAT Podróże
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
(Czego nie uzupełniać?)
Linia 15: Linia 15:
 
*Równie ważne jak tworzenie nowych stron i ich hiperlinkowanie w całość, jest rozbudowa i edycja istniejących. Jeżeli znajdziesz jakiś błąd lub nieaktualną informację, daj znać lub sam wykonaj poprawkę.  
 
*Równie ważne jak tworzenie nowych stron i ich hiperlinkowanie w całość, jest rozbudowa i edycja istniejących. Jeżeli znajdziesz jakiś błąd lub nieaktualną informację, daj znać lub sam wykonaj poprawkę.  
 
==Czego nie uzupełniać?==
 
==Czego nie uzupełniać?==
Na tym etapie, serwis nie przewiduje generowania treści związanych ze zwiedzaniem danego kraju. Są inne, większe serwisy temu poświęcone i nie ma co dublować tej wiedzy. Chodzi tutaj głównie o informacje: gdzie dobrze zjeść, co i gdzie zwiedzić. W karcie danego kraju, tego typu informacje powinny być linkowane do źródeł zewnętrznych (relacje z podróży, ślady GPS na fajne noclegi). Zasadniczo, karta kraju powinna zawierać tylko informacje związane z wjazdem i poruszaniem się po nim motocyklem. Jeżeli wszystkie kraje będą już opisane, to możliwe że kraje dostaną bliźniacze karty, w których zawarte będzie tego typu informacje, chociaż wciąż uważam że nie ma co walczyć z serwisami typu [//www.Wikitravel.com Wikitravel]
+
Na tym etapie, serwis nie przewiduje generowania treści związanych ze zwiedzaniem danego kraju. Są inne, większe serwisy temu poświęcone i nie ma co dublować tej wiedzy. Chodzi tutaj głównie o informacje: gdzie dobrze zjeść, co i gdzie zwiedzić. W karcie danego kraju, tego typu informacje powinny być linkowane do źródeł zewnętrznych (relacje z podróży, ślady GPS na fajne noclegi). Zasadniczo, karta kraju powinna zawierać tylko informacje związane z wjazdem i poruszaniem się po nim motocyklem. Jeżeli wszystkie kraje będą już opisane, to możliwe że stworzy się ich bliźniacze karty, w których zawarte będzie tego typu informacje, chociaż wciąż uważam że nie ma co walczyć z serwisami typu [//www.Wikitravel.com Wikitravel]. Pamiętajmy, jednym z głównych celów serwisu jest utrzymanie jego przejrzystości i czytelności.
  
 
== Na początek ==
 
== Na początek ==

Wersja z 00:58, 12 lut 2015

Witaj na nowym Mediawiki projekcie, tworzonym przez motocyklistów dla motocyklistów.

Idea

Głównym celem stojącym za powstaniem tego serwisu, jest ułatwienie procesu planowania międzynarodowej podróży na motocyklu.

  • Często, jedną z największych barier powstrzymujących przed wyruszeniem w podróż bliższą lub balszą, jest ogólnie pojęta Biurokracja. Nawarstwiające się zestawy umów międzynarodowych, przepisów wjazdowych i wizowych, zasad celnych potrafi początkującego motocyklowego turystę bardzo zniechęcić. Czy do tego kraju potrzebuje czegoś poza zieloną kratą? Czym jest to całe CDP i jak je dostać, aby zostało coś na paliwo? Gdzie załatwić wizę do Iranu? Czy do chcąc wjechać motorem do Indii muszę faktycznie kupić bilet lotniczy i zarezerwować hotel, czy to może w Chinach obowiązuje ta zasada? Myślę, że każdy z nas zadawał sobie na którymś etapie motocyklowania tego typu pytania. Szukając wśród zasobów internetu, nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na te pytania w jednym miejscu. Owszem, szczątkowe odpowiedzi można znaleźć w licznych forach podróżnych, stronach ambasad, ministerialnych czy PZM (...) ale nigdy nie było to przejrzyście uporządkowane. Do tego przeważnie mieszają się zasady wjazdu samochodem, pieszo, samolotem i rzadko kiedy ktoś w ogóle wspomina o wjeździe motocyklem, a planowanie pierwszej podróż przez kraję inne niż UE to już w ogóle zawrót głowy. Ułatwienie tego procesu to priorytet dla tego serwisu.
  • Równolegle, także aby ułatwić proces przygotowania do wyruszenia w trasę na motocyklu, część serwisu poświęcona zostanie sprawom technicznym. Propozycje list pakunkowych na trasy o różnych długościach, zestaw lekarstw, porady techniczne etc.

tl;dr: 1. Nadrzędnym celem tej wiki jest opisanie w przejrzysty i klarowny sposób wszelkich biurokratycznych zasad związanych z przekraczaniem granic na motocyklu. 2. Drugim etapem jest budowa bazy wiedzy na temat technicznych aspektów związanych z turystyką motocyklową.

Czy mogę pomóc?

  • Jasne! Na tym polega cała idea wiki. W pojedynkę zrobić taki serwis to kupa roboty, ale przy 200 użytkownikach (a chyba znalazłoby się 200 motocyklistów w Polsce ;] ) każdy miałby do przygotowania mniej więcej tylko jeden kraj świata! Proste prawda? :) Nie trzeba mieć też uprzedniej wiedzy na temat danego kraju. Jeżeli chciałbyś pomóc, odnajdź interesujący cię nieopisany kraj i zacznij edytować na podobieństwo jakiegoś już przygotowanego. Możesz korzystać z własnego doświadczenia i wiedzy jeżeli w nim byłeś już motocyklem, lub skorzystać z wiedzy rozproszonej i ją scalić w jeden koherentny artykuł (fora podróżnicze, MSZ).
  • Równie ważne jak tworzenie nowych stron i ich hiperlinkowanie w całość, jest rozbudowa i edycja istniejących. Jeżeli znajdziesz jakiś błąd lub nieaktualną informację, daj znać lub sam wykonaj poprawkę.

Czego nie uzupełniać?

Na tym etapie, serwis nie przewiduje generowania treści związanych ze zwiedzaniem danego kraju. Są inne, większe serwisy temu poświęcone i nie ma co dublować tej wiedzy. Chodzi tutaj głównie o informacje: gdzie dobrze zjeść, co i gdzie zwiedzić. W karcie danego kraju, tego typu informacje powinny być linkowane do źródeł zewnętrznych (relacje z podróży, ślady GPS na fajne noclegi). Zasadniczo, karta kraju powinna zawierać tylko informacje związane z wjazdem i poruszaniem się po nim motocyklem. Jeżeli wszystkie kraje będą już opisane, to możliwe że stworzy się ich bliźniacze karty, w których zawarte będzie tego typu informacje, chociaż wciąż uważam że nie ma co walczyć z serwisami typu Wikitravel. Pamiętajmy, jednym z głównych celów serwisu jest utrzymanie jego przejrzystości i czytelności.

Na początek